lördag 26 april 2008

Salt Lick

Mission accomplished! We're done! Finished!

Vi har varit på Salt Lick i Driftwood och ätit varsin comboplate - och nu är allt annat oviktigt. Vi bryr oss inte om fler BBQ-ställen. Förmiddagens besök på Iron Works inne i Austin är meningslöst att nämna. Vi ställer in morgondagens tidiga besök på Stubb's och kastar de BBQ-såser vi hittills köpt på oss, i papperskorgen på hotellrummet.

Jag var rädd att min upplevelse för 12 år sen härifrån skulle visa sig vara något jag bara intalat mig under alla dessa år, något jag förstorat upp och haussat så till den milda grad att dagens besök skulle bli en gruvlig besvikelse.

Men så var det inte.

Varenda tanke och superlativ jag tänkt och nämnt om detta ställe motsvarar precis mina förväntningar och Danne slevar i sig allt på tallriken - t o m potatis och bröd - i en sån hast att jag blir helt imponerad. Och det är han också. Han säger till servitrisen att det är den bästa barbecue-måltid han ätit och hon blir mycket glad.

Till råga på allt festade vi till det på en alldeles utsökt (men för stor) Blackberry Cobbler till dessert. Lysande.

Salt Lick är och förblir # 1. Det är vi helt eniga om.

Efteråt åkte vi runt och chasade lite oväder, men när vi inte hittade något försökte vi oss på lite sunset-vyer, men det gav inget denna kväll heller. Vi är nog inga chasare när allt kommer omkring.

Imorgon lyfter flyget till New York.





Inga kommentarer: